
Товар – 1.4 т
Обем – 17 м³

Дължина – 6.10 м
Ширина – 2.45 м
Височина – 2.40 м
Товар – 3.5 т
Обем – 35 м³
Палети – 15 бр

Дължина – 13.60 м
Ширина – 2.45 м
Височина – 2.70 м
Товар – 24 т
Обем – 90 м³
Палети – 33/34 бр

Дължина – 13.60 м
Ширина – 2.48 м
Височина – 3.00 м
Товар – 24 т
Обем – 100 м³
Палети – 33/34 бр

Дължина – 7.30 м – 8.10 м
Ширина – 2.48 м – 2.48 м
Височина – 2.95 м – 3.05 м
Товар – 10 т – 14 т
Обем – 53 м3 – 61 м³
Палети – 18 бр – 20 бр

Дължина – 7.80 м – 8.10 м
Ширина – 2.48 м – 2.48 м
Височина – 3.00 м – 3.05 м
Товар – 10 т – 14 т
Обем – 58 м3 – 61 м³
Палети – 19 бр – 20 бр

Дължина – 120.0 см
Ширина – 80 см
Височина – 14.4 см
Тегло – прибл. 25 кг

Дължина – 120.0 см
Ширина – 100 см
Височина – 14.4 см
Тегло – прибл. 28 кг
Международният стандарт за автомобилен превоз на стоки
CMR Конвенцията урежда условията за международния автомобилен транспорт на товари – отговорности, задължения и права на участниците в превоза. Тя е основен правен инструмент за сигурност и предвидимост при трансграничните доставки.
Какво представляват инкотермс?
„Инкотермс“ е кратък и ясен начин да се каже „Международни правила за тълкуване на търговските термини“. Публикувани са за първи път в далечната 1936 г., като представляват набор от 11 правила, които определят кой и за какво носи отговорност при международни транзакции.
Защо са толкова важни?
Защото са известни и приети навсякъде по света. Изискват се за абсолютно всяка търговска фактура и силно намаляват риска от потенциално скъпи обърквания.
Какво покриват?
В Инкотермс се описват всички задължения, рискове и разходи, свързани с изпращането на стоки от продавача на купувача.
Купувачът поема почти всички разходи и рискове в процеса на изпращане.
Задължението на продавача е единствено да гарантира, че купувачът има достъп до стоките.
След като купувачът получи достъп, всичко останало е негова отговорност (включително натоварването на стоките).
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
В склада или офиса на продавача, или на мястото, откъдето се взимат стоките.
Продавачът поема разходите и риска, свързани с транспортиране на стоките до уговорен адрес.
Стоките се маркират като „доставени“, когато пристигнат на адреса и могат да се разтоварят.
Отговорностите при внос и износ са същите като при DAT.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките са готови за разтоварване на уговорения адрес.
Продавачът поема почти всички разходи и отговорности по процеса на изпращане.
Той поема всички разходи и рискове, свързани с транспортиране на стоките до уговорен адрес.
Продавачът също отговаря за приготвянето на стоките за разтоварване, поема отговорностите за внос и износ и плаща мито.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките са готови за разтоварване на уговорения адрес.
Същите отговорности на продавача като при CPT с една разлика: продавачът плаща за превоза и застраховката до посочената дестинация.
Продавачът е длъжен да закупи максималното ниво на застрахователно покритие по клауза А (клаузи на Institute Cargo) за риска на купувача.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато купувачът получи стоките.
Продавачът поема разходите и риска, свързани с транспортиране на стоките до уговорено място на разтоварване.
Мястото на разтоварване може да бъде всяко място, независимо дали се покрива, или не.
Продавачът носи отговорност за митническото освобождаване и разтоварването на стоките в мястото на разтоварване.
Купувачът носи отговорност за разрешителното за внос и всички свързани мита.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
На мястото на разтоварване.
Продавачът има задължение да достави стоките до превозвач на купувача на уговореното местоположение.
Продавачът трябва също да освободи стоките за износ.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато купувачът получи стоките.
Същите отговорности на продавача като при FCA с една разлика – той поема разходите за доставка.
Както при FCA, продавачът трябва да освободи стоките за износ.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато купувачът получи стоките.
Продавачът поема всички разходи и рискове до доставката на стоките до кораба.
Купувачът поема риска и отговорността за разрешителните за износ и внос.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките се разтоварят до кораба.
Продавачът поема всички разходи и рискове до доставката на стоките на борда на кораба.
Той носи и отговорност за разрешителното за износ.
Купувачът поема всички отговорности веднага след натоварването на стоките на борда.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките се натоварят на кораба.
Продавачът има същите отговорности като при FOB, но трябва да плати и разходите за доставка на стоките до пристанището.
Както при FOB, купувачът поема всички отговорности веднага след натоварването на стоките на борда.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките се натоварят на кораба.
Продавачът има същите задължения като при CFR, но трябва да поеме и разходите за застраховка.
Продавачът е длъжен да закупи минималното застрахователно покритие, което е 110% от стойността на фактурата, във валутата на тази фактура и договор.
Ако купувачът изисква по-пълна застраховка, продавачът трябва да уреди допълнителното покритие за сметка на купувача.
Рискът се прехвърля от продавача на купувача:
Когато стоките се натоварят на кораба.